ladynoprofit ladynoprofit
169
BLOG

Twoje urodziny..

ladynoprofit ladynoprofit Kultura Obserwuj notkę 0

"Książki to także świat, i to świat, który człowiek sobie wybiera, a nie na który przychodzi."   Wiesław Myśliwski

 

" Beckett.powiedział kiedyś, że jeśli jesteś pisarzem, to znaczy, że nie nadajesz się do niczego innego...

50 lat temu przeczytałem "Zbrodnię i karę". Urwało mi pół czaszki i rozbiło na tysiąc kawałków.
Gdy udało mi się poskładać te wszystkie rozrzucone części, doszedłem do wniosku, że skoro można doprowadzić czytelnika do takiego stanu, pisanie musi być rewelacyjnym zajęciem.

To rodzaj bzyczenia w głowie. Nigdy nie wiem kiedy przychodzą pomysły na książki.

Najpierw jest pierwsze zdanie. Ono jest najważniejsze - to jest jak wstrzelenie się w książkę.. Mogę szukać tego zdania przez tydzień, miesiąc, albo rok, ale kiedy już je mam, to coś się uruchamia.

Literaturę czyta się nie tylko umysłem, ale też ciałem: skórą, która odbiera rytm.

Bohater "Muzyki przypadku" dziedziczy olbrzymią fortunę i wyrusza w świat. Wydaje mu się, ze jest wolny - nie ma zobowiązań, nie ma stałej pracy, nic ani nikt nie trzyma go w jednym miejscu. Szybko się jednak okazuje, że ta darowana wolność jest zaprzeczeniem intensywnego życia.. Całkowita wolność to doskonała próżnia.

Myślę, że nigdy nie jesteśmy sami.
Mieszkają w nas również inni ludzie.
Niczego nie tworzymy sami.
Wszystko zawdzięczamy innym.
Nawet samotność jest darem, który otrzymaliśmy od innych.
W głowie nosimy ślady lektur i rozmów.

Nawet największy samotnik jest powiązany z resztą ludzkości

Izolacja to tylko odmienny sposób życia z innymi ludźmi."

Paul Auster..

******

Nie mam pewności czy to dzisiaj, ale w tych dniach masz ukochany mój... urodzinki.

Że co? Że nie od życzeń zaczęłam wpis? Cały Ty!  Wielkie ego i  mikroskopijne sumienie:o)

Czego więc mogę Ci życzyć?

Nie da się ukryć, że żyjesz, w ogóle istniejesz  dzięki męskiej dłoni w Tobie, dzięki dynamice palców Jeffa w Twym wnętrzu..

Cokolwiek więc ukochany Tobie - z automatu Jeffowi więc życzę...

Mój Ty listopadowy cierpki zrzędo, chroniczny frustraciku całuśny...

Nie, no oczywiście doceniam Twe zaproszenie na urodzinową kawę...

Ale Walter - no nie mogę.. naprawdę..

Może kiedyś...w innej epoce, innej galaktyce:o)

 

 

Zakochana w suwerenności. Smakoszka autentyzmu. Ze słabością do erekcji intelektu. ministat liczniki.org

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura